آثار باستانی افغانستان
درباره وبلاگ


این وبسایت در تاریخ 17/3/1387 تاسیس شده است. موضوعات این وبلاگ عبارتند از تاريخ افغانستان.ورزش افغانستان جغرافياي افغانستان.آب وهواي افغانستان.توضیح کامل درباره ی قوم های افغانستان. آثارباستاني افغانستان اقتصاد افغانستان.عكس هاي از افغانستان وديگرمناطق آن دانلود جديدترين آهنگ هاي افغاني وغيره........



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 77
بازدید دیروز : 70
بازدید هفته : 147
بازدید ماه : 948
بازدید کل : 20402
تعداد مطالب : 180
تعداد نظرات : 27159
تعداد آنلاین : 4

.::: وبسایت تخصصي افغانستان:::.
موضوعات این وبسایت تاریخ.قرهنگ.جغرافیا.اقوام افغانستان وتمام مسائل مربوط به افغانستان هست.
دو شنبه 26 بهمن 1388برچسب:, :: 12:42 :: نويسنده : مصطفی سعیدی

   

 

 
 

 

 

 

آثار باستانی افغانستان
در فرانسه به نمایش گذاشته می‌شود

(چهارشنبه، 1385/5/18 ـ

17:00)

                                                         آثار باستانی افغانستان

امروز اکثریت نمایندگان پارلمان به شرکت آثار باستانی افغانستان در کشور فرانسه موافقت کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی راه‌نجات، جلسه‌ی امروز پارلمان به نمایش آثار باستانی افغانستان در کشور فرانسه اختصاص یافت.
عمر سلطانی معین فرهنگی وزارت فرهنگ، توریزم جوانان، مسعودی رئیس موزیم ملی و عظیمی متخصص باستان‌شناسی به نمایندگی از وزارت فرهنگ، توریزم و جوانان در مورد آثار باستانی و نمایشگاه، اطلاعات و معلوماتی را ارائه کردند و آن را یک کار مفید برای دولت و فرهنگ افغانستان دانستند.
مسعودی رئیس موزیم ملی در این زمینه گفت که آثار باستانی افغانستان در دوره‌های قبل نیز در نقاط مختلف از جمله در آمریکا، ایتالیا، لاهور و جاپان به نمایش گذاشته شده است که این کار علاوه بر گسترش فرهنگ افغانستان باعث کسب درآمد برای موزیم ملی شده و دولت فرانسه علاوه بر پیش‌پرداخت، 25 فی‌صد عواید بازدیدکنندگان را نیز به دولت افغانستان می‌پردازد.
مسعودی تصریح کرد که این کار زمینه را برای انکشاف مسلکی و ایجاد تعمیر جدید موزیم بر طبق استندرد بین‌المللی و همچنین تربیت متخصصین جدید مساعد خواهد ساخت.
سپس مرستیال یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی ـ مذهبی پارلمان در این زمینه اظهار داشت: علاوه بر فرانسه 10 کشور دیگر نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که آثار باستانی کشورمان در کشورشان به نمایش گذاشته شود.
این آثار باستانی به مبلغ یک‏صد میلیون یورو توسط کشور فرانسه بیمه شده است و این کار مستقیماً توسط دو کشور افغانستان و فرانسه صورت می‌گیرد.
مرستیال در مورد حمل مطمئن این آثار اظهار داشت که آثار توسط طیاره‌های نظامی حمل می‌شود و زمان به نمایش گذاشتن آن 1 قوس 1385 الی 2 حمل 1386 (21 نوامبر الی 21 مارچ) به مدت چهار ماه خواهد بود.
در ضمن دولت فرانسه آثار باستانی تخریب شده را قبل از نمایش توسط متخصصین خود بازسازی خواهد کرد.
سپس نمایندگان پارلمان در این مورد سئوالاتی را از نمایندگان وزارت فرهنگ، توریزم و جوانان مطرح کردند که اکثر نمایندگان تشویش‌هایی را در مورد «شبیه‌سازی» این آثار ابراز می‌نمودند.
تعدادی از نمایندگان معتقد بودند که این آثار اصلاً به نمایش گذاشته نشود، ولی تعدادی اعتقاد داشتند که آثار باستانی مذکور به نمایش گذاشته شوند و ضمن یک قرارداد باید به تشویش‌ها و نگرانی‌های موجود پاسخ داده شود که این امر منجر به رأی‌گیری شد و در نهایت اکثر نمایندگان موافقت کردند که آثار باستانی در کشور فرانسه به نمایش گذاشته شود و همچنین یک قرارداد باید بین افغانستان و فرانسه در زمینه‌ی پاسخ به نگرانی‌ها به امضا برسد.
همچنین نمایندگان از وزارت فرهنگ، توریزم و جوانان خواستند که این قرارداد قبل از امضا بین دو کشور به پارلمان ارائه گردد.

 



نظرات شما عزیزان:

مرضيه
ساعت10:56---21 آبان 1391
براي چي آثارباستاني كشورمان را به خارج ازكشورمي برين ودركشورهاي خارجي به نمايش ميگذارين.درحالي كه كشورهاي خارجي ديگرهيچ وقا آن هارابه افغانستان بازنميگردانند.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب